Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zobrazení dětství v povídkové tvorbě Leonida Andrejeva
Pešková, Tereza ; Hříbková, Radka (vedoucí práce) ; Hlaváček, Antonín (oponent)
Resumé Bakalářská práce se zabývá postavou dítěte v povídkové tvorbě Leonida Andrejeva. Cílem práce je podat ucelenou představu o postavě dítěte v uměleckém světě autora. K jeho dosažení autorka využívá odbornou literaturu a hlavně vlastní rozbor textů. V první a druhé části se práce zaměřuje na celkovou politicko-kulturní charakteristiku a umělecké směry dané doby a jejich spojitost s Andrejevovou tvorbou. Třetí kapitola je zaměřená na vývoj tématu dětství v literatuře a aspekty dětství v dílech ruských spisovatelů 19. století, zejména Dostojevského, Tolstého a Čechova, kteří podle předpokladu nejvíce ovlivnili Andrejevovu tvorbu. Čtvrtá část práce je již věnována autorově životu, dílu a typologii postav. V páté kapitole jsou analyzovány vybrané povídky, které jsou rozděleny do tří skupin, podle funkce, kterou v nich dítě plní. Nejdříve je provedený rozbor povídek, v kterých je dítě hlavní postavou, dále se jedná o povídky, v kterých má dítě symbolickou úlohu. Povídka Kniha je rozebrána samostatně, protože ji nelze jednoznačně zařadit ani do jedné z předchozích skupin. Poslední část práce je věnována závěrečnému shrnutí o postavě dítěte v povídkách Leonida Andrejeva. Autor práce dochází k závěru, že Andrejev jednak ztvárňuje děti v roli hlavních hrdinů, ukazuje jejich sociální postavení v tehdejší...
Zobrazení dětství v povídkové tvorbě Leonida Andrejeva
Pešková, Tereza ; Hříbková, Radka (vedoucí práce) ; Hlaváček, Antonín (oponent)
Resumé Bakalářská práce se zabývá postavou dítěte v povídkové tvorbě Leonida Andrejeva. Cílem práce je podat ucelenou představu o postavě dítěte v uměleckém světě autora. K jeho dosažení autorka využívá odbornou literaturu a hlavně vlastní rozbor textů. V první a druhé části se práce zaměřuje na celkovou politicko-kulturní charakteristiku a umělecké směry dané doby a jejich spojitost s Andrejevovou tvorbou. Třetí kapitola je zaměřená na vývoj tématu dětství v literatuře a aspekty dětství v dílech ruských spisovatelů 19. století, zejména Dostojevského, Tolstého a Čechova, kteří podle předpokladu nejvíce ovlivnili Andrejevovu tvorbu. Čtvrtá část práce je již věnována autorově životu, dílu a typologii postav. V páté kapitole jsou analyzovány vybrané povídky, které jsou rozděleny do tří skupin, podle funkce, kterou v nich dítě plní. Nejdříve je provedený rozbor povídek, v kterých je dítě hlavní postavou, dále se jedná o povídky, v kterých má dítě symbolickou úlohu. Povídka Kniha je rozebrána samostatně, protože ji nelze jednoznačně zařadit ani do jedné z předchozích skupin. Poslední část práce je věnována závěrečnému shrnutí o postavě dítěte v povídkách Leonida Andrejeva. Autor práce dochází k závěru, že Andrejev jednak ztvárňuje děti v roli hlavních hrdinů, ukazuje jejich sociální postavení v tehdejší...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.